/Files/images/natsonalno-patrotichne_vihovannya/64888.jpg

Тема.Моя Батьківщина – рідна Україна


Мета. Розширити і поглибити знання учнів про Україну. Дати поняття про Батьківщину. Показати багатства України. Ознайомити з народними та державними символами країни. Викликати в учнів бажання більше дізнатись про історію та традиції української землі. Розвивати мислення, мовлення пам'ять, увагу. Виховувати любов до рідної землі.

Хід заняття

І. Організаційний момент
Учні стають у коло і вітаються:
«Привіт, привіт, мій друже, я рада бачити тебе дуже»

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож. А хто знає, на чому можна подорожувати? Як назвати ці предмети одним словом?
Щоб дізнатися, на чому ми будемо подорожувати, розгадайте загадку.

Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
А в гумових чобітках. (Автобус

- Як називаються люди, які їдуть в автобусі?
- Що повинен мати кожен пасажир? (Квиток)
- Для того, щоб отримати квиток, потрібно виконати завдання:
1. Порахуйте пасажирів в автобусі (розраховуються по порядку номерів на кожному ряду в прямому та зворотному порядку )
2. Назвіть і`мя вашого сусіда по парті.
- Всі отримали квитки. Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Наша подорож називається «Наша Батьківщина – рідна Україна». В якій країні ми живемо ?
Як називаються люди, які живуть на Україні ? Тож, з нами разом будуть мандрувати рідним краєм маленькі українка та українець.

ІV. Робота над матеріалами уроку
1. Зупинка «Поетична»
Розучування вірша про Україну

Усі ми родом з України. Пісенний край наш солов’їний.
Про Україну – рідний край Ти завжди пам’ятай!
2. Зупинка «Пізнайкова»
– На території нашої Батьківщини є гори: на заході – Карпати, на півдні – Кримські гори.
- А хто з вас був на морі? Які моря вам відомі? На півдні нашої країни є два моря: Чорне море та Азовське море. Азовське море саме мілке море на Землі. В Україні є густі ліси та колосисті поля. У нашому рідному краю живуть різноманітні тварини та птахи.

Гра «Театр».Покажіть тварин або птахів, які живуть у нашому краю.(дятел, лисичка, сова, зайчик ).

3. Зупинка «Символічна»
- Діти, кожна держава у світі має свої звичаї і традиції, за якими їх розпізнають люди. А ще кожна держава має свої державні символи: герб, прапор, гімн. Герб – державний знак. Як називається герб України? (Тризуб)Що означає тризуб? (Воля; птах з розпростертими крилами; мати, батько і дитина).Прапор нашої Батьківщини – синьо – жовтий: синє небо над нами та золоте колосся пшениці на полях.Коли на змаганнях спортсмен країни перемагає, його нагороджують під звуки урочистої пісні його країни. Ця пісня називається – гімн. А чи знаєте ви, як потрібно вести себе, коли звучить гімн: потрібно струнко встати і мовчки послухати державну пісню. Сідати можна тільки тоді, коли гімн перестане звучати. Давайте потренуємось слухати гімн України. (Слухання гімну України). Кожна країна має народні символи. Це рослини і тварини, які шанує народ. В Україні це – калина та лелека. А які ще народні символи ви знаєте ? Спитайте у батьків, які народні символи вони знають.
4. Зупинка «Танцювальна»
5. Зупинка «Розважальна»
Гра «Продовж слова»
- Діти, прочитайте склади і утворіть слова, які починатимуться цими складами.МА…КО…ЛІ…

V. Підсумок заняття
- Ось і закінчилась наша подорож. Давайте пригадаємо, про що ми говорили.
- Якими словами ми можемо описати нашу Батьківщину? (добирання ознак для опису України )


Урок мужності

Тема. « Народ мій є! Народ мій завжди буде!..»

Мета.

Розширити, поглибити і систематизувати знання учнів про громадянський обов’язок, почуття відповідальності перед державою і народом; розвивати прагнення бути свідомим громадянином і патріотом рідної країни; формувати прагнення своєю працею примножувати історико-культурну спадщину і готовність захищати надбання своєї держави; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання.

Вишитий рушник, Конституцїя України, гілка калини, колоски, барвінок, листи вдячності воїнам АТО.

Форма проведення: Круглий стіл з елементами інтерактивних форм.

Столи розставлені колом. На моніторі –державні символи України, написано тему уроку, вислови:

Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею.

В. Сосюра

Свою Україну любіть,

За неї Господа моліть.

Т. Шевченко

План уроку

  1. « Є на світі Україна!

Не грудка, а земля з народом є!»

С. Пушик

  1. Гідність. Патріотизм. Подвиг.
  2. Волонтер –обов’язок чи професія?
  3. Герої –не вмирають!

Хід уроку

- Сьогоднішній урок незвичайний тим, що зумовлений подіями сьогодення, які відбуваються останнім часом в Україні. Ми, як її повноправні громадяни, зобов’язані не тільки поважати й берегти символи і надбання своєї держави, а й не дозволити нікому глумитися над ними; пишатися тим, що маємо свою суверенну державу, свою родючу землю, свою співучу, мелодійну мову, свої правічні традиції і свої символи. Україна – це мати, яку не вибирають, Україна – це доля, яка випадає раз на віку, Україна – це пісня, одвічна і неповторно-прекрасна.

(Звучить пісня у виконанні Н. Бучинської «Україна».)

Ця пісня додає оптимізму, патріотизму, бо вона, як і наші символи, є вічним супутником щастя, благополуччя, злагоди, достатку і миру; додає віри в те, що Україна є і буде цілісною, незалежною, квітучою, багатою державою і житимуть у ній працьовиті, мудрі, духовно багаті і забезпечені громадяни.

Метод відкритої трибуни.

- Що для кожної людини і зокрема для вас є найсвятішим у житті?Що, на вашу думку, об’єднує, а що роз’єднує людей і народи?

Метод «Закінчіть думку».

- Для мене Україна –це ...

- Патріот –це ...

Робота в групах.

Учні готують повідомлення:

1 група « Патріоти України»;

2 група « Революція гідності»;

3 група « Герої не вмирають!»

- Звичайно, коли під загрозою не тільки мир і спокій, а й суверенність нашої держави, жоден свідомий українець не залишається осторонь подій, що відбуваються в зоні АТО. Допомога, яку надавали і надають ваші батьки, вчителі, ви і всі небайдужі садівчани –вкрай необхідна сьогодні нашим воїнам. Серед них і наш односельчанин Тихий Олександр Миколайович, батько семикласника нашої школи Тихого Сашка.

Для того, щоб збирати і передавати речі, зокрема одяг, взуття, білизну, продукти харчування, листи, листівки, плакати, сувеніри, обереги, потрібні люди-координатори, волонтери. Це люди, які систематично, чесно і самовіддано співпрацюють з багатьма організаціями, з населенням, з пунктами збору речей, з військовими, з медиками...

-У пам’яті людській надовго залишаться імена тих, хто брав і бере участь в антитерористичній операції на Сході України, а в історії нашої країни відкривається нова сторінка про героїчний подвиг Небесної сотні, Героїв Євромайдану, Героїв АТО. От тільки шкода, що занадто сумна, тривожна і трагічна ця сторінка.

Учні розповідають про Героя України Лужевського Руслана Михайловича, нашого земляка, який загинув у зоні АТО.

(Звучить пісня «Мамо, не плач!»)

- Сьогодні ви принесли листи вдячності і сувеніри-обереги для воїнів АТО. Вони –справжні герої. Якщо кожен з нас буде істинним патріотом, дбатиме про єдність держави, бо «сила – в єдності» –вважав мудрий ватажок Захар Беркут, і любитиме «вишневу свою Україну» і «мову її солов’їну» так, як бажав нам Володимир Сосюра, то ми завжди будемо нездоланим, нездоланним і єдиним українським народом!

Слава Україні!

Героям слава!

Список використаної літератури

1. Анни Малігон "Іще вони сплять у глибинах рожевих утроб…" (читає вірш Ніна Матвієнко) [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=hZmWygFIT_E.

2. Афоризмипро героїзм, хоробрість, мужність [Електронний ресурс] : – Режим доступу : http://aphorism.org.ua/subrazd.php?rid=4&sid=263.

3. Героям війни на сході України присвячується [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=DAGF4AEKsro (пісня «Я – убитий солдат»).

4. Дмитра Лазуткіна "Реквієм" (читає вірш Олександра Кольцова) [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=kzuo3l1C5Bk.

5. Загиблим в Україні присвячується... «Білі Лебеді у небесах...» [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=AJ0_duaEt1k.

6. Ірини Цілик «Повертайся живим» (читає вірш Джамала) [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=5uEHxOy3CbE.

7. Крилаті вирази вислови цитати Про долю і характер людини. Про мужність і героїзм [Електронний ресурс] : – Режим доступу : http://www.ukrlib.com.ua/encycl/viraz/printout.php?id=9.

8. Національний військово-історичний музей України [Електронний ресурс] : – Режим доступу : http://nvimu.com.ua.

9. Небесна сотня [Електронний ресурс] : Web-сайт. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Небесна_сотня.

10. Список Героїв України [Електронний ресурс] : Web-сайт. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Список героїв України.

11. Уроки мужності [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.google.com.ua.

12. Фотовиставки про АТО у вільному доступі : національний військово-історичний музей України [Електронний ресурс] : – Режим доступу : http://nvimu.com.ua/gallery/http:/nvimu.com.ua/gallery/fotovistavki-pro-ato.

13. Юрія Іздрика "Молитва" (читає вірш Остап Ступка) [Електронний ресурс] : – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=UfH6N9iNo18.

Кiлькiсть переглядiв: 133